Obec Bolatice, se sídlem Hlučínská 95/3, 74723 Bolatice, IČ 00299847, jakožto správce osobních údajů (dále jen „správce“ nebo „obec“) ve smyslu ustanovení čl. čl. 4 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) tímto v souladu s ustanovením čl. 13 a 14 obecného nařízení zpřístupňuje informace o základních aspektech zpracování osobních údajů, která probíhají v rámci činnosti Obecního úřadu obce Bolatice, jakož i o právech fyzických osob, jejichž osobní údaje jsou obcí zpracovávány (dále jen „subjekt údajů“) a způsobech jejich uplatnění.
V rámci činnosti obce dochází ke zpracování osobních údajů pro mnoho rozličných účelů vycházejících z jím vykonávané působnosti územního samosprávného celku. Účely zpracování, tj. důvody, za kterými jsou osobní údaje obcí shromažďovány a zpracovávány, jsou popsány v přehledu agend vykonávaných obecním úřadem, v jejichž rámci je prováděno zpracování osobních údajů (dále jen „přehled prováděných zpracování“), který je uveden níže jako příloha.
Osobní údaje jsme oprávněni zpracovávat pouze v případě existence jednoho z těchto právních důvodů zpracování:
Pokud je zpracování osobních údajů pro některé účely založeno na souhlasu subjektu údajů a tento souhlas byl udělen, je subjekt údajů oprávněn tento souhlas kdykoliv odvolat, a to bez uvedení důvodu. Odvoláním souhlasu však není dotčena zákonnost zpracování osobních údajů založeného na tomto souhlasu a provedeného před jeho odvoláním. Odvoláním souhlasu vzniká správci povinnost dotčené osobní údaje již nadále nezpracovávat. Subjekt údajů může souhlas odvolat písemným sdělením doručeným správci na kontaktní údaje uvedené v bodě 8 této informace.
K předávání osobních údajů mezi správcem a zpracovateli, tj. osobami provádějícími zpracování osobních údajů pro správce, dochází výhradně na základě zákona při výkonu veřejné správy, nebo na základě smluvního vztahu. Osobní údaje lze předávat pouze ve stanoveném rozsahu.
Osobní údaje jsou předávány do třetích zemí a mezinárodním organizacím mimo EU ve všech případech, kdy tak stanoví mezinárodní smlouva nebo právní předpis vydaný k jejímu provedení (viz agenda matriky a agenda přestupková). V ostatních vykonávaných agendách správce systematicky osobní údaje do třetích zemí a mezinárodním organizacím mimo EU neposkytuje.
Obec shromažďuje a zpracovává pouze ty osobní údaje, které jsou ve vztahu ke stanovenému účelu zpracování relevantní a přiměřené a pouze v rozsahu, který je nezbytný pro naplnění tohoto účelu.
Rozsah zpracovávaných osobních údajů u jednotlivých vykonávaných agend je vymezen v přehledu prováděných zpracování, který je uveden níže pod bodem B.
V souladu se základními zásadami ochrany osobních údajů, které jsou definovány nařízením GDPR, jsou zpracovávané osobní údaje uchovávány po dobu nezbytnou pro naplnění stanovených účelů zpracování.
Po naplnění účelu zpracování jsou osobní údaje jakožto součást dokumentace dále uloženy pro archivační účely po dobu běhu skartačních lhůt stanovených příslušnými právními předpisy a spisovým a skartačním řádem úřadu městského obvodu.
Doba uložení osobních údajů v souvislosti s jednotlivými vykonávanými agendami je uvedena v přehledu prováděných zpracování, který je uveden níže.
Subjekt údajů má kromě obecného práva na informace o zpracování následující práva se zpracováním jeho osobních údajů související:
Právo na výmaz však není absolutní právo a nařízení GDPR upravuje řadu okolností, za kterých k výmazu i přes výše uvedené skutečnosti nedojde.
Právo na výmaz se neuplatní v případech, je-li zpracování nezbytné:
V případě uplatnění práva na výmaz osobních údajů bude subjekt údajů vždy informován, zda k výmazu došlo a v případě že ne, z jakého důvodu.
Právem na přístup se rozumí oprávnění subjektu údajů získat na základě žádosti od správce informaci (potvrzení), zda jsou či nejsou jeho osobní údaje zpracovávány a pokud jsou zpracovávány, má subjekt údajů právo tyto osobní údaje získat a zároveň má právo získat informace o:
Podstatou tohoto práva je možnost za určitých podmínek získat osobní údaje, které se subjektu údajů týkají a jež byly správci poskytnuty, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a právo požadovat předání těchto údajů jinému správci.
Podmínky aplikace tohoto práva jsou následující:
V rámci činnosti městského obvodu neprobíhá zpracování, které by uplatnění tohoto práva umožňovalo.
Právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů u správce osobních údajů z důvodů týkajících se konkrétní situace subjektu údajů. Vznést námitku je možné proti zpracování osobních údajů, které probíhá na základě následujících právních důvodů:
Správce v případě vznesené námitky osobní údaje dále nezpracovává, pokud neprokáže závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů. Výjimkou, na základě které lze osobní údaje nadále zpracovávat, je pak zpracování nezbytné pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.
Právo požadovat omezení zpracování osobních údajů. Omezení zpracování představuje situaci, kdy jsou uložené osobní údaje označeny za účelem omezení jejich zpracování v budoucnu. Údaje, u kterých bylo přistoupeno k omezení zpracování, může správce zpracovávat, s výjimkou jejich uložení, pouze se souhlasem subjektu údajů, nebo z důvodu určení, výkonu nebo obhajoby právních nároků, z důvodu ochrany práv jiné fyzické nebo právnické osoby nebo z důvodů důležitého veřejného zájmu Evropské unie nebo některého členského státu. Právo na omezení zpracování lze uplatnit v následujících případech:
Výše uvedená práva lze uplatnit prostřednictvím žádosti podané městskému obvodu:
Prověření totožnosti subjektu údajů je vyžadováno za účelem zabezpečení vyloučení zneužití jeho práv jinými osobami.
V případě uplatnění práv dle předchozího bodu této informace bude subjekt údajů o vyřízení své žádosti vyrozuměn a bude mu poskytnuta informace o přijatých opatřeních, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od obdržení žádosti správcem.
Lhůta jednoho měsíce od obdržení žádosti, která je k jejímu vyřízení stanovena, může být v případě potřeby s ohledem na složitost a počet žádostí prodloužena až o další dva měsíce. O prodloužení lhůty a důvodech pro takové prodloužení bude subjekt údajů informován ve lhůtě do jednoho měsíce od podání žádosti.
V případě nevyhovění žádosti bude subjekt údajů o takové skutečnosti informován bez zbytečného odkladu po obdržení žádosti správcem, nejpozději do jednoho měsíce od obdržení žádosti, a to včetně důvodů nepřijetí opatření. V takovém případě máte možnost podat stížnost u dozorového úřadu a žádat o soudní ochranu.
Veškeré žádosti k uplatnění práv dle předchozího bodu této informace jsou vyřizovány bezplatně.
Kontakt na pověřence pro ochranu osobních údajů:
Subjekt údajů je oprávněn obracet se na pověřence ve všech záležitostech spojených se zpracováním svých osobních údajů, včetně výkonu práv dle bodu 6 této informace.
Příloha: Přehled prováděných zpracování (PDF)